Indice del forum AnsaHT.com

FAQFAQ   CercaCerca   Lista utentiLista utenti   GruppiGruppi   RegistratiRegistrati 
 ProfiloProfilo   Messaggi privatiMessaggi privati   Log inLog in 

GLI IMPERDIBILI
Vai a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Successivo

Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> di tutto un po'
Precedente :: Successivo  
Autore Messaggio
gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 4:07 pm    Oggetto: GLI IMPERDIBILI Rispondi citando

Oggetti, apparecchi, accessori che l'audiofilo NON può NON avere...
gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Lun Lug 19, 2010 4:12 pm    Oggetto: Rispondi citando

set di orologi da muro per l'analogista convinto Cool

ANSA
Site Admin

MessaggioInviato: Mar Lug 20, 2010 10:12 am    Oggetto: Rispondi citando

Hard Disk Speakers, un delitto privarsene!

http://ansaht.altervista.org
Profilo Invia messaggio privato Invia e-mail HomePage
gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Mar Lug 20, 2010 6:32 pm    Oggetto: Rispondi citando

ah bè... vogliamo parlare NON dei soliti speakers ? Cool

ANSA
Site Admin

MessaggioInviato: Mar Lug 20, 2010 7:57 pm    Oggetto: Rispondi citando

Al tempo!
Non mescoliamo il sacro con il profano.

Mi portassero certa roba, la sfrombolerei schifato fuori dalla finestra.

Mentre i gioielli Western Electric hanno spesso fatto la storia… e anche un semplice altoparlante da radio d’epoca, presumibilmente limitato in frequenza, come quello illustrato, lo terrei volentieri in esposizione, perché è Western Electric.

Non a caso convive con oggetti audio di un certo interesse, per esempio nella prima foto si intravede, in alto a sinistra, un Legend con 310A e 300B… più diffusori di vario tipo, ecc.

gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Mar Lug 20, 2010 8:04 pm    Oggetto: Rispondi citando

va bene.. allora sfrombola questo dalla finestra:

Teleportation Tweak

"This auction is for the incredible Teleportation Tweak, direct from Machina Dynamica. The Teleportation Tweak is accomplished over the telephone during a call to Machina Dynamica. The tweak takes 20 seconds to complete. The customer may use either his land line phone or cell phone. The phone doesn't have to be located in the same room with the system.

The system does NOT have to be ON at the time of the telephone call; however, if the customer wishes to A/B the Teleportation Tweak he should turn the system ON and allow it to warm up the customary period prior to the phone call. Then, the customer can evaluate some familiar recordings prior to and after the Teleportation Tweak is performed. The results of the Teleportation Tweak are obvious immediately and can even be heard while the Teleportation Tweak is being performed.

The benefits of the Teleportation Tweak include greater transparency, dynamics, frequency extension as well as more information and a more vivid and entertaining presentation.
The Teleportation Tweak will also improve the picture quality of any video system in the house, including PC, plasma, HDTV, etc.

The effects of the Teleportation are permanent. We have performed the Teleportation Tweak a great many times, always with outstanding results. The Teleportation Tweak will work anywhere in the world.

The more phones in the house that are treated in this manner, the greater the results.

"Okay. There is some kind of major difference in the sound. I just listened to a (to me) very familiar recording, of a live concert that features a sustained passage of clapping, which had before always had that "audience-blur" sound to it, and which now comes through as a room filled with people enthusiastically and separately clapping. It's not subtle. Otherwise, I am noticing that I am less aware of the speakers as separate origin points -- the sound is more in the room. And that sound seems, well, cleaner: overall, there is feeling of the music being made of individual instruments, but the integration between them, not muddled at all, seems more whole and complete. And voices are pushing through in some different way.
Weird. What the hell? Is this, um, real?
(Later) There seems to be much more to it than what I've reported. On one recording (Explosions in the Sky), I notice less bass in certain areas, and yet the bass now seems more correct, in some way. It's lovely. Higher frequencies are sharper, though without that sharpness impinging painfully on the ear. I'm listening at higher volumes right now, and the sound is more comfortable than it has, at these levels, been in the past. This is truly weird." - customer May 2010

"Thanks Geoff for the Teleportation Tweak. Music has better stereo, finer background detail and the sound is cleaner and better defined. The LCD TV (in another room) now has amazingly bright colours. Don't really understand how it works. It just works. Very impressed." - Australia, June 2008

We accept Paypal, check or MO."
ANSA
Site Admin

MessaggioInviato: Mar Lug 20, 2010 8:32 pm    Oggetto: Rispondi citando

In Italia andrebbe via come il pane!

Con un paio di modifichine, tipo… un po’ di CCI, qualche elastico… se lo litigherebbero!

gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Dom Ago 01, 2010 10:27 am    Oggetto: Rispondi citando

speaker da polso

http://www.amazon.com/Atomic9-BT-Wristband-Speakerphone-Black/dp/B003M760BQ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=electronics&qid=1280651226&sr=8-2-catcorr

Una trentina di anni fa era di moda portare lo stereo sulle spalle. Il processo di miniaturizzazione era iniziato e gli impianti, da oggetti di arredamento, diventavano dispositivi da portare in giro per avere la propria musica ovunque.

Oggi lo speaker si può indossare, come il Bluetooth Wristband Speakerphone di Atomic9. Complice i telefoni cellulari provvisti di bluetooth, lo speaker può funzionare fino a 10 metri di distanza. Inoltre è possibile gestire le telefonate in entrata mediante un piccolo display e a una vibrazione che avverte delle chiamate.

Il Bluetooth Wristband Speakerphone è in vendita su Amazon per 99,99 $, circa 77 €.

gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Dom Ago 01, 2010 10:29 am    Oggetto: Rispondi citando

How to Pirate (Copy) A Vinyl Record

http://mikesenese.com/DOIT/2010/07/how-vinyl-records-are-made-and-how-to-pirate-a-vinyl-record/
gasgas
Moderatore

MessaggioInviato: Mar Ago 03, 2010 12:35 pm    Oggetto: Rispondi citando

non so se è proprio solo per gli audiofili ma ....

Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo argomento   Rispondi    Indice del forum -> di tutto un po' Tutti i fusi orari sono GMT + 2 ore
Vai a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Successivo
Pagina 1 di 8

Vai a: